PLEASE DO NOT COPY OR TAKE ANY ENTRY IN THIS BLOG. ALL ARE WRITTEN HERE IS BELONGS TO KEYLA ALI EXCEPT WHEN IN DESCRIBE. ENJOY READING AND FEEL FREE TO LEAVE YOUR COMMENTS HERE. THANK YOU.

Wednesday 24 October 2012

CERITA IMPIAN HALLYU

I’ve been entered one competition, “Cerita Impian Hallyu” by PTS. This is what I’ve sent to them. Just sharing with you guys. Enjoy reading and feel free to comment(s). :)


Hari inilah hari yang paling aku nantikan. Aku hamper berjaya menggapai impianku selama ini. Saat inilah yang paling aku nantikan. Hari ini, 23 Oktober 2013 aku selamat sampai ke negara Winter Sonata yang menjadi igauanku. Aku telah dipanggil untuk ditemuduga menjawat jawatan sebagai pengurus kepada salah sebuah kumpulan idol yang terkenal. Hallyu star, 2AM!

Aku memanjat tangga dihadapanku dan bergegas menuju ke pejabat jabatan pengambilan pekerja. Aku perlu melaporkan diri untuk temuduga ini. Aku melangkah dengan penuh yakin.

“Hai, saya Nur Aqilah dari Malaysia. Hari ini saya ada temuduga di sini. Boleh saya tahu, di mana saya perlu mendaftar diri?” Tanyaku kepada seorang pekerja yang aku kira penyambut tetamu di situ.

“Oh, saya ada dengar fasal awak. Mari, saya bawa awak.” Hyeon, namanya aku tahu berdasarkan tanda nama yang dipakainya membawa aku ke bilk temuduga.
“Saya rasa sangat takut dan teruja.” Aku memberitahunya perasaanku saat ini. “Tidak mengapa, awak jangan risau. Mereka tidak makan orang!” Guraunya cuba menenangkanku.

Aku melangkah masuk setelah dibenarkan. Segalanya berjalan dengan lancar sekali. Aku tidak sedikit pun takut atau gagap menjawab persoalan yang dikemukan. Kebanyakan soalan yang di tanya berkaitan dengan 2AM maka senang bagiku untuk menjawab. Hampir satu jam aku berada di dalam bilik itu akhirnya tamat juga.

Aku diminta untuk menunggu sebentar. Mereka perlu membuat perbincangan sebelum memberi keputusan kepadaku. Aku berdoa agar aku di pilih untuk menjadi pengurus kepada 2AM. Setelah setengah jam menunggu, aku dipanggil semula ke dalam bilik tersebut. Aku menanti penuh kesabaran.

“Nur Aqilah, kami telah meneliti segala kemampuan, kualiti dan prestasi awak setakat ini. Jadi kami rasa…” Ketua pegawai yang menemudugaku terhenti bicara. Aduh, sahaja mahu buat aku takut dan cuak.

“Awak layak dan di terima untuk menjadi pengurus kepada 2AM. Tahniah!” Aku menunduk sembilan puluh darjah tanda hormat. Mereka mengucap tahniah kepadaku. Sedang aku bergembira dengan keputusan yang diumumkan, tiba-tiba pintu terbuka dari luar. 2AM muncul di hadapanku kini. Tidakku sangka.

Kami berkenalan dan aku diberitahu tentang tugasku sebagai seorang pengurus. Atas sebab aku masih baharu, aku akan dibantu oleh pengurus lama mereka dan aku dikehendaki belajar dari semasa ke semasa tentang tugasku. Aku sangat bersyukur kerana akhirnya impianku bukan lagi satu mimpi.


p/s : I didn’t know if I can publish this. If I can’t, please tell me. Thank you!~


TAKE NOTE!!!
Cerita ini adalah rekaan semata-mata. Harap IAM tidak berkecil hati dan memarahi saya. :D



No comments:

Post a Comment