PLEASE DO NOT COPY OR TAKE ANY ENTRY IN THIS BLOG. ALL ARE WRITTEN HERE IS BELONGS TO KEYLA ALI EXCEPT WHEN IN DESCRIBE. ENJOY READING AND FEEL FREE TO LEAVE YOUR COMMENTS HERE. THANK YOU.

Saturday 7 July 2012

THIS IS MY OPPA

by KEYLA ALI
“Daebak! Keyla, how can we are here?! Aku macam tak percaya je kita ada kat sini sekarang. Aku.. aku dah tak tahu nak cakap apa. Anyway, chingu.. Gomawo..”
“Yela, Gae In. Aku tahu kau excited! Aku pun still tak percaya lagi yang aku boleh menang tiket tu. Memang rezeki kitalah, kan? This is awesome ok.. tak sia-sia kita pergi showcase 2AM hari ni..”
“Tapikan Keyla, aku rasa cam semacamlah. Ada yang tak kena.” Aku memandang sekeliling. Emm, tak ada apa pun. “Kenapa pula?” “Cuba kau tengok Seulong oppa. Dia asyik pandang sini. Kau perasan tak?” Aku memandang sekilas. “Ohh, aku perasan jugak tapi bukan kot. Takkanlah dia nak pandang sini?”
“Yela weyh. Dia minat kau tak? Dari tadi pandang kau je. Tak nak lepas pulak tu. Hehehe” Mulalah tu buat gossip Gae In ni. “Takkanlah Gae In. Entah-entah dia pandang orang lain. Kita je yang terlebih.” Aku menafikan sangkaan Gae In. tapi kalau betul pun best juga! Hahaha tercapai jugak impian ‘cerita dongeng’ aku nak bercinta dengan artis. 2AM lagi tu. Wahhh!!!
“Tak kisahlah minat kau ke tak Keyla sebab yang aku tahu dia memang pandang kau. Ok kalau kau tak percaya cuba bila dia pandang kau lagi kau lambai dia balas balik ke tak.” “Tak mahulah. Buat malu je nanti. Dah-dah game nak start. Kau tak nak cuba nasib ke naik atas pentas, Gae In?” “Aku? Teringin gak tapi macam tak bernasib je. Tengoklah tu dah ramai yang daftar.” “Tak apalah tengok je pun ok la dari tak dapat apa, kan?” Aku hanya memandang ke arah pentas melihat mereka berebut-rebut untuk naik ke pentas.

 TIBA-TIBA....
“Emm.. Mianhae, cik. Boleh saya cakap dengan awak sekejap tak?” Tiba-tiba seorang krew bertugas menghampiriku. Aik?! Aku ada buat salah ke? “Kenapa?” “Ni ada note untuk awak. May I know your name?” “Ah.. Keyla.” Aku mengambil nota yang diberi. 

Boleh naik pentas sekarang? –SEULONG-

“Err.. Oppa. Kenapa saya kena naik pentas eh?” “Seulong nak awak naik pentas. Special quest. Jom kita pergi sekarang? Masa dah tak ada ni." Aku menurut tanpa banyak bicara sebab aku blur! Biar betul?!!

-Di Atas Pentas-
Tak sangkanya aku. Sekarang aku ada dekat atas pentas, sebelah Seulong oppa!! Hahaha sweet dreamlah aku malam ni. “Ok semua dah ada dekat pentas, kan? Kita akan mulakan game sekarang. Fans semua sila get ready ok! Game kita hari ni bertemakan ‘Cinta Saya’. Fans kena buat satu rangkap puisi untuk pasangan anda dan…” Dan? Ala pengacara ni saja nak buat orang tertunggu-tunggulah. Cakaplah cepat..! “Dan anda perlu membaca puisi itu dan serahkannya kepada pasangan anda.” ‘Ohh, serahkan dekat dia orang. What?!! That’s mean aku kena buat betul-betullah? Alamak mak cik, saya tak ada idea..’
“Ok semua ready. Shiii~jakk! Saya bagi anda semua 5 minit untuk mencipta puisi, so tulis baik-baik ye!” Apa nak tulis ni? Hentam sajalah labuu… ‘Kau umpama matahari yang menyinari hidupku, hadirmu ibarat penyunting semangat kepadaku. Aku mula menyintaimu apabila bulan mula berbicara, mendengar luahan hatiku. Saranghaeyo, oppa!’ “Kamsahamnida!” “Welcome, oppa.”
Aku kembali ke tempatku setelah segalanya selesai. Gae In sudah menantiku dengan pelbagai soalan. “Kau pergi naik pentas tak ajak aku pun. Sampai hati kau. Jiwang kot kau kat atas sana!” “Mianhae Gae In. aku pun tak rancang nak naik. Ada seorang oppa tu suruh aku naik. Jiwang eh? Hehehe nak buat macam mana tu yang terkeluar.” “Ni aku ada ambil gambar kau kat atas sana. Jangan lupa bayar eh! Bukan free.” “Gomawo, chingu!”

*Aku dan Gae In ingin pulang ke rumah setelah showcase tamat.*
“Keyla, wait!”
“Ada orang panggil aku ke?” “Aku pun dengar.” Aku dan Gae In memandang sekeliling. “Eh, ni oppa tadilah. Dia yang suruh aku naik pentas tadi. Apa dia nak ye?” “Kau tanyalah dia.”
“Keyla jom ikut oppa kejap.” “Nak pergi mana? Saya nak baliklah.” “Ada benda oppa nak bagi dekat Keyla tapi barang tertinggal dekat dalam. Err, bawaklah kawan sekali. Can?” Aku memandang Gae In meminta jawapan darinya. Dia mengangguk tanda setuju.

-Waiting Room 2AM-
Eh? Ni bukan bilik 2AM ke? Kenapa pulak kena pergi sini? Apa kaitan aku dengan 2AM? Lagipun aku rasa aku tak ada buat apa-apa salah. Aku minat dia orang je bukan aku culik dia orang pun. “Oppa, kenapa kita kat sini? Nak buat apa?” “Dae? Hmm, Seulong-shi nak jumpa awaklah.” Ha? Jumpa aku? “Kenapa nak jumpa saya?” “Apa kata awak masuk dan tanya dia sendiri?” “Ha’ahlah, Keyla. Aku pun dah tak sabar nak jumpa dia orang ni. Hehehe”
Aku masuk ke dalam bilik tu. “Annyonghaseyo..” Semua mata memandang ke arah aku dan Gae In. “Annyong. masuklah.” “Err, ni betul-betul 2AM ke? Bukan hidden camera, kan?” hehehe takut kot.. “Hahaha yela. We’re 2AM. Nice to meet you.” Ahh Chang Min oppa!! Why you’re so handsome? “Dae, nice to meet you too.” Aku tak tahu nak buat apa lagi. Gae In dah sibuk bergambar. “Hmm, what’s your name?”
“I’m Keyla. Kenapa oppa nak jumpa saya?” Rasa macam mimpi pulak. “Firstly oppa nak tanya, awak kenal tak orang ni?” Seulong menunjukkan aku sekeping gambar. “Omma, appa? Mana oppa dapat gambar ni?” “This is my omma and appa. Awak kata ni omma and appa awak? So that’s mean kita ni adik-beradik? Dah lama sangat oppa cari family oppa. And finally jumpa jugak.” Aku still tak dapat nak berfikir. Seulong is my oppa? My real oppa yang omma and appa bagitahu? Oppa yang selama ni kami cari? What the… Tapi macam mana boleh jadi macam tu?
Gae In sudah tercengang sebelah aku. Aku? Hmm lagilah.. Rasanya kalau bukan sebab ramai orang aku rasa aku dah menangis kat sini. “Mianhae. But macam mana pula oppa boleh jadi my oppa?  Ye memanglah saya ada cari oppa saya, yang dah lama terpisah tapi takkan oppa kot? Seulong oppa kot?” “Oppa tahu Keyla still terkejut. Oppa pun terkejut jugak sebab tak sangka dapat jumpa dongsaeng oppa kat sini.” “Tapi…” Aku masih tak dapat tangkap apa yang jadi sekarang.
Seulong oppa dan member lain bercerita kepadaku dari mula hinggalah ke hari ini mereka berjumpa dengan aku. Rupanya mereka semua dah tahu yang Seulong mencari keluarga dia. Aku mula menerima sedikit demi sedikit kenyataan ini. Tapi aku masih perlukan kepastian. Aku mengajak Seulong oppa ke rumahku untuk berjumpa dengan omma dan appa. Biarlah mereka yang memastikan kesahihannya. Kalau betullah he’s my oppa… Tak boleh over confident! Kena make it sure dulu.

-Di rumah-
“Annyong omma, appa. Saya dah balik. Err, saya ada bawak someone. Hope omma and appa sukalah.” Omma, appa saya dah jumpa oppa saya! “Annyonghaseyo..” Aku Nampak omma dengan appa macam terkejut. Tiba-tiba mereka…
“Seulong? Awak ke anak omma?” “Omma, appa, saya anak omma and appa. Dah lama saya cari omma dengan appa. Mianhae omma, appa.” Jadi betullah dia oppa aku? Aku tak mimpikan? Yes!!! Aku dah jumpa oppa aku!! Aku dah tak seorang diri. Aku ada oppa. “Oppa….” “Come here my dongsaeng. Oppa rindu sangat dekat semua.” Aku harap lepas ni keluarga kami akan terus bahagia.
Oppa jugak dah berjanji akan selalu balik. Kehidupan aku bertambah sempurna dengan kehadiran oppa. Omma dan appa jugak aku tengok bahagia sangat sekarang ni. Gae In? Dia cakap dengan aku suruh aku kenalkan dengan salah seorang members 2AM. Hahaha ada ke patut kalau dia nak usahalah sendiri, kan? Aku masih merahsiakan tentang hubungan aku dengan Seulong oppa sebab aku tak rasa yang hubungan ini perlu diberitahu umum. Hanya aku, oppa, omma, appa, 2AM and Gae In sahaja. Aku berdoa supaya oppa akan terus success dalam kerjanya. Satu aku nak cakap, “OPPA HWAITING!! I’LL SUPPORT YOU FOREVER AND EVER. SARANGHAEYO OPPA…”

-TAMAT-


p/s : ini adalah rekaan semata-mata. harap IAM tidak mengambil hati dan marah. IAM for 2AM.






No comments:

Post a Comment