PLEASE DO NOT COPY OR TAKE ANY ENTRY IN THIS BLOG. ALL ARE WRITTEN HERE IS BELONGS TO KEYLA ALI EXCEPT WHEN IN DESCRIBE. ENJOY READING AND FEEL FREE TO LEAVE YOUR COMMENTS HERE. THANK YOU.

Tuesday 29 January 2013

CBA - PART 19

Setelah  dua  minggu  tidak  menjejakkan  kaki  ke  pejabat,  petang  itu  Sue  menjalankan  tugasnya  seperti  biasa.  Sudah  dua  hari  dia  memulakan  kerjanya  semula  dan  selama  itu  jugalah  dia  tidak  nampak  kelibat  Syakif.  Menurut  setiausahanya,  Syakif  berada  di  studio  bersama-sama  trainee  mereka.

"Cik,  ada  bungkusan  dalam  bilik."  Setiausahanya  melaporkan.  Dia  tidak  berada  di  pejabat  sepanjang  hari  ini  kerana  ada  urusan  diluar.

"Okay,  thanks."  Dia  mempercepatkan  langkahnya.


'Ira,  aku  minta  maaf  fasal  tempoh  hari.  Aku  nak  pergi  Seoul  dgn  Nick  dan  Fiz  petang  ni.  Aku  harap  tempoh  seminggu  aku  g  dapat  bagi  kau  masa.  Bacalah  diari  ni.'


Sue  mencapai  diari  di  atas  mejanya  itu.  "Diari  apa  ni?"  Dia  membuka  pula  sebuah  kotak  lain.

"Belon?!  Dia  simpan  lagi  semua  belon  yang  aku  bagi  tu?"

Sue  membelek-belek  setiap  apa  yang  ada  di  dalam  kotak  itu.  Semuanya  barang-barang  kepunyaan  Syakif  yang  diberinya  suatu  ketika  dahulu.  Segalanya  di  jaga  dengan  rapi  dan  masih  seperti  baharu.  Sue  menutup  kotak  itu  dan  membaca  isi  diari  tersebut.


17  Sept  1999
Hari ini aku lepak dengan Amir dan Ira lagi. Macam dah jadi kebiasaan pula. Baguslah juga, boleh aku tengok Ira hari-hari.


Sue  tersenyum  membaca  diari  Syakif.  "Apalah  dia  ni.  Itu  pun  nak  tulis.  Dah  macam  pervert  pula  aku  rasa.  Seram!!"  Sue  meneruskan  pembacaannya.


14  Feb  2000
Ira cakap dia nak kena pindah esok. Aku tak belikan dia apa-apa pun. Aku nak cakap dekat dia, "Ira, aku sayang kau!"

May  2000
Dah tiga bulan Ira dan Amir pindah. Rindunya dekat Ira!
Oh, hari ni dah dua bulan minah tu menyemak sebelah aku dalam kelas! Menyampah betul aku.

Jun  2000
Aku dah kawan dengan Airisya. Betullah kata dia, "Kalau kita ikhlas, kita takkan lupa dekat kawan-kawan kita."


Pembacaan  Sue  terhenti  apabila  satu  ketukan  kedengaran  di  luar  biliknya.

"Cik,  ada  apa-apa  lagi  yang  cik  nak?  Kalau  tak  ada  apa-apa  saya  balik  dulu."  Setiausahanya  menjenguk.

"Tak  ada  apa-apa.  Esok  saya  ada  meeting  penting  ke?"

"Setakat  ini  tiada.  Ada  apa-apa  lagi?"

"Tak  ada.  Awak  bolehlah  balik."  Sue  menghadiahkan  senyuman.

"Baiklah.  Saya  pulang  dulu.  Cik  jangan  duduk  ofis  lama-lama."

"Yela.  Hati-hati."  Dia  menitip  pesanan.

Dia  mengemas  kotak  dan  diari  yang  di  terimanya  itu.  Dia  akan  menyambungnya  nanti.

***

Sue  bermalas-malasan  di  atas  katil  empuknya  setelah  selesai  solat  Isyak sebentar  tadi.  Dia  bangun  semula  menuju  ke  meja  study  untuk  mencari  diari  yang  di  terimanya  tempoh  hari.  Dia  ingin  menyambung  pembacaannya.

Sue  membuka  halaman  yang  di  tandanya  semalam.  Alangkah  terkejutnya  dia  apabila  tiada  apa-apa  tulisan  di  atas  kertas  itu.  Dia  menyelak  sehingga  ke  halaman  yang  terakhir.  Bibirnya  kembali  mengukir  semyuman.

Sue  bangun  mencapai  komputer  ribanya  di  atas  meja.  Dia  membuka  laman  web  yang  tertera  di  dalam  diari  itu.  Dia  bertambah  gembira  apabila  melihat  isi  kandungan  blog  itu.


May  2010
Can’t let you go, even if I die
How am I suppose to let you go?
Whether you go or leave, fix my heart
If you can’t fix it so that I won’t be in pain
So that I can at least live
I wouldn’t be able to live anyway
I can’t let you go, even if I die
                       ... Aku terlalu merinduimu, Ira.


"Mamat  ni  sangat  menyeramkan.  Takut  aku  nak  baca  lagi."  Sue  meneruskan  pembacaannya.


Feb  2011
Sue luahkan perasaan dekat aku! Aku rasa bersalah sebab tolak dia. Tapi apa aku boleh buat, aku sayang Ira.

May  2011
Tamat study! Tapi still tak dapat jumpa Ira.

Jan  2012
Amir tunang, Ira tak ada. Tak pelik ke?
Mana dia menghilang? Ke dia dah bertukar rupa?
Atau dia ada depan aku cuma aku yang tak tahu?


Sue  hampir  tersedak  saat  membaca  coretan  itu.  "Kuat  juga  firasat  dia.  Tapi  sayang,  lembab  sangat."


Jun  2012
Restoran Chingu! (Marilah datang.)

Okay, hari ini aku dapat berita yang sangat-sangat karut marut!
Sue is Ira.  Ira is Sue.
What the ...!!!?

Sept 2012
Hari ni aku kena reject dengan Sue. Okay, padan dengan muka aku. Siapa suruh tolak dia dulu tanpa mendengar penjelasan dari dia? Sekarang terimalah balasannya. Deserve you right, Syakif!
Aku frust!


"Mesti  kau  menyesalkan  Syakif?"  Sue  terkekek-kekek  ketawa.  Dia  meneruskan  pembacaannya  tentang  trainee  mereka  di  sana.  Segalanya  berjalan  dengan  lancar.

Syakif  turut  memuatnaik  beberapa  keping  gambarnya  bersama  trainee  mereka.  Di  akhir  entrynya  itu,  Syakif  sempat  menitipkan  pesanan  buatnya.


'Ira, I know you're stalking my blog now. I miss you. Tak sabar nak jumpa kau!'
*Sue, you blushing*


"Ish  mamat  ni!!"




2 comments:

  1. Hey,nice blog.Like this one.Simple and cute.Teruskan buat Cinta Belon Air! (saya suka!saya suka!) :D

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana sudi membaca cerita saya. :)

    ReplyDelete